سامسونگ

گلکسی اس21 اولترا مجهز به قلم S Pen معرفی شد

سامسونگ علاوه بر دو گوشی جدید گلکسی اس21 و گلکسی اس21 پلاس، از یک پرچمدار تمام‌عیار به نام گلکسی اس21 اولترا نیز پرده برداشت.

این گوشی اولین محصول از خانواده گلکسی اس به شمار ‌‌‌می‌رود که مجهز به قلم اس پن (S Pen) است. علاوه بر این، گلکسی اس21 اولترا از نمایشگر بزرگ‌تر، باتری قوی‌تر و دوربینی پیشرفته‌تر بهره ‌‌‌می‌برد و یک سروگردن بالاتر از دو مدل دیگر قرار ‌‌‌می‌گیرد.

اما کسی که بخواهد لذت کار با چنین گوشی هوشمند پیشرفته و مدرنی را تجربه کند، باید حداقل 1200 دلار را کنار بگذارد. و اما در خصوص مشخصات و قابلیت‌‌‌‌ها‌ی این گوشی باید گفت که گلکسی اس21 اولترا به یک نمایشگر 6.8 اینچی داینامیک امولد با رزولوشن 1440p+ مجهز شده است.

از طرفی دیگر، این محصول اولین گوشی سامسونگ مجهز به نرخ رفرش 120 هزتری است که با نمایشگری آن از رزولوشن 1440p+ بهره ‌‌‌‌می‌برد. قابلیت نرخ رفرش آداپتیو نیز در این گوشی تعبیه شده که نرخ رفرش را بی 10 هرتز تا 120 هرتز و بسته به محتوا تغییر ‌‌‌‌می‌دهد.

میزان روشنایی این نمایشگر نیز برابر با 1500 نیت عنوان شده که در نوع خود کم‌نظیر است. با این میزان روشنایی، محتوای روی نمایشگر در زوایای مختلف و حتی زیر نور مستقیم خورشید به وضوح قابل رویت خواهد بود.

برای طرفداران عکاسی موبایلی نیز باید گفت که گلکسی اس21 اولترا از دو لنز تله‌فوتو استفاده شده است. به عبارتی دقیق‌تر در این گوش از یک سنسور 12 گاپیکسلی اولتراواید، یک سنسور 108 مگاپیکسلی واید، یک سنسور 10 مگاپیکسلی تله‌فوتو با دیافراگم f/2.4 و یک سنسور 10 مگاپیکسلی تله‌فوتو با دیافراگم f/4.9 استفاده شده است.

گلکسی اس21 اولترا مجهز به قلم S Pen معرفی شد

دوربین این گوشی به قابلیتی جدید تحت عنوان Bright Night Sensor مجهز شده که ‌‌‌‌می‌تواند با ترکیب 9 پیکسل در یک پیکسل، عکس باکیفیتی را از سوژه ثبت کند. همچنین قابلیت‌های عکاسی در نور کم و حتی شب نیز در این گوشی به طور محسوسی ارتقا یافته و کاربران ‌‌‌‌می‌توانند عکس‌های شب متفاوتی را ثبت کنند.

ناگفته نماند که در قسمت جلویی و برای علاقه‌مندان عکس‌های سلفی نیز یک سنسور 40 مگاپیکسلی تعبیه شده است. گلکسی اس21 اولتراف اولین گوشی سامسونگ به شمار ‌‌‌‌می‌رود که قادر به فیلمبرداری 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه است. این شرکت اعلام کرد که تما‌‌‌‌می‌چهار دوربین به همراه دوربین سلفی، از این ویژگی بهره ‌‌‌‌می‌برند.

گلکسی اس21 اولترا مجهز به قلم S Pen معرفی شد

همچنین گلکسی اس21 اولترا، به عنوان اولین گوشی با قابلیت پشتیبانی از وای فای 6E روانه بازار خواهد شد. انرژی مورد نیاز برای روشن ماندن دستگاه نیز از طریق یک باتری 5000 میلی‌آمپری تامین ‌می‌شود که البته همانند دو مدل دیگر، در جعبه این گوشی نیز خبری از شارژر نیست.

حافظه ذخیره‌سازی پایه گلکسی اس21 اولترا برابر با 128 گیگابایت تعیین شده اما گزینه دیگر 256 گیگابایتی نیز برای آن‌هایی که به فضای ذخیره‌سازی بیشتری نیاز دارند، در نظر گرفته شده است. در خصوص رم نیز باید گفت که علاوه بر رم 8 گیگابایتی، امکان خرید نسخه مجهز به رم 16 گیگابایتی نیز برای کاربران وجود دارد.

گلکسی اس21 اولترا مجهز به قلم S Pen معرفی شد

توان پردازشی این گوشی از طریق یکی از پردازنده‌های اگزینوس 2100 و اسنپدراگون 888 تامین ‌می‌شود که توجه به کشوری که در آن خرید ‌می‌کنید، متفاوت خواهد بود. با این حال، هر دو نسخه مجهز به اندروید 11 و رابط کاربری One UI 3 عرضه خواهند شد.

همانطور که اشاره شد قیمت مدل پایه یعنی نسخه مجهز به رم 8 و حافظه 128 گیگابایتی این گوشی برابر با 1200 دلار تعیین شده که در مقایسه با قیمت گلکسی اس20 اولترا سال قبل، 200 دلار ارزان‌تر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا